Saturday 21 May 2011

Program e-Pendidikan CDI



Creative Dreams International, CDI merupakan sebuah asyarikat yang baru di tubuhkan pada Januari 2010 oleh President Mr.K.Thinesh Kumar bersama dengan CEO Mr. Steven C.M.Cheong untuk memasarkan program berbentuk e-pendidikan ( e-Learning programme ) yang lebih dikenali sebagai Program Fokus A.di mana program yang lengkap untuk pelajar dari Darjah 1 sehingga Tingkatan 5, selaras dengan sukatan mata pelajaran daripada Kementrian Pendidikan. 

License yang dikeluarkan Pada 16th June 2010


PENGIKTIRAFAN DARI NEGERI PERAK
Pada 5hb Mei 2010, di mana Syarikat Creative Drams Intenational Sdn.Bhd baru sahaja 4bulan bertapak di Malaysia dengan jayanya dan diberi sepenuh kepercayaan oleh Jabatan Pelajaran Negeri Preak dan Bahagian Teknologi Pendidikan Negeri Perak pada 5hb mi 2010, SKMM telah menganjurkan suatupertandingan " ONLINE " bagi mata pelajaran Matematik dan Sains Peringkat Daerah Negeri Perak untuk pelajar sekolah rendah.Untuk maklumat anda semua,para pelajar yang menggunakan Focus A Programme telah mnjuarai pertandingan tersebut. Ucapan sekalung tahniah kepada para pelajar mahupun guru-guru yang terlibat ketika pertandingan itu berlangsung.


PENGIKTIRAFAN DARI NEGERI SABAH




Pada 17hb Julai 2010,merupakan hari bersejarah bagi Negeri Sabah di mana buat pertama kalinya FOCUS A Programme diramikan sepenuhnya oleh Datuk Masidi Manjun iaitu Menteri Pelancongan,Kebudayaan dan Alam Sekitar merangkap Menteri Pelajaran Sabah.
WOW !!!
Berita yang tidak disangka di mana Syarikat Creative Dreams International Sdn.Bhd baru 6 bulan bertapak di Malaysia dan diberi kepercayaan penuh oleh Datuk Masidi Manjun demi peningkatan Pendidikan di Negeri Sabah. Tahniah kepada Syarikat CDI di atas usaha mereka merealisasikan visi dan misi syarikat.Segulung ucapan terima kasih di atas perasmian dan sokongan penuh Datuk Masidi Manjun dalam mempertingkatkan pendidikan di Negeri Sabah.dan terima kasih juga kepada LEADER-LEADER Sabah dalam membantu menjayakan majlis tersebut.




PENGIKTIRAFAN DARI MENTERI PELAJARAN MALAYSIA





Pada 20hb Oktober 2010 merupakan hari yg bersejarah dan telah menggegarkan satu Malaysia di mana secara rasminya FOCUS A Programme telah dirasmikan sendiri oleh Timbalan Perdana Menteri Malaysia merangkap Menteri Pelajaran malaysia iaitu YAB Tan Sri Dato'Haji Muhyiddin Yassin.Kalau di hitungkan bulan dari tarikh pelanjaran syarikat CDI Sdn.Bhd ,bermakna pencapaian yang dilakukan oleh Syarikat Creative Dream International Sdn.Bhd hanmpir 9 bulan dah pun diberi kepercayaan penuh oleh Menteri Pelajaran malaysia dalam membangunkan pendidikan negara kita ke arah melahirkan bangsawan cerdik pandai.
Sempana dengan perasmian dan palancaran peringkat kebangsaan,Syarikat Creative Dreams International menjanjikan akan melebarkan sayap perniagaan ke peringkat antarabangsa.dan merupakan syarikat E-Learning yang pertama dari Malaysia akan melebarkan ke peringkat antarabangsa.nantikan kemunculan Creative Dreams International Sdn.Bhd tidak lama lagi.



PENGIKTIRAFAN DARI NEGERI MELAKA



Sejarah kembali berulang Pada 19hb November 2010,suatu peristiwa yg bersejarah bagi Negeri Melaka kerana majlis perasmian besar-besaran telah dianjurkan oleh Creative Dreams International di Negeri Melaka iaitu Bandar bersejarah. FOCUS A Programme telah diberi kepercayaan penuh dan dirasmikan oleh Menteri
Besar Melaka Datuk Seri Haji Mohd Ali Bin Mohd Rustam.Kehadiran pengunjung pada hari tersebut mencecah hampir 300org. Terima kasih Datuk seri di atas kesudian Datuk Seri meluangkan masa bersama Creative Dreams International pada majlis perasmian tersebut.


PENGIKTIFAN DI JAKARTA,INDONESIA














No comments:

Post a Comment